Jaarlijks onderhoud alarminstallatie

Vodavi adviseert haar klanten een jaarlijks onderhoud van de alarminstallatie.

Laat uw alarminstallatie jaarlijks controleren!

Een alarminstallatie is er voor uw veiligheid en om uw huis of bedrijf te beschermen tegen inbraak en/of brand. Om er zeker van te zijn dat uw alarminstallatie naar wens blijft werken, adviseren wij onze klanten om jaarlijks een onderhoud/controle te laten uitvoeren.

Waarom is een jaarlijks onderhoud van een alarminstallatie van belang?

Om aan de eisen van de BORGregeling en/of de Certificatieschema’s Brandmeldinstallaties te voldoen en uw beveiligingsinstallatie optimaal te laten functioneren, is het van belang dat de installatie jaarlijks wordt gecontroleerd. Deze werkzaamheden worden opgenomen in een onderhoudsovereenkomst.

Zelfs een verzekeringsmaatschappij kan de dwingende eis bij u neerleggen. De eis kan zijn dat u één keer per jaar uw inbraakalarminstallatie laat onderhouden omdat dit een onderdeel kan zijn van uw verzekeringscontract.

Wanneer u met Vodavi in zee gaat, wordt door ons elk jaar contact met u opgenomen. Wij maken dan met u een afspraak voor het jaarlijks onderhoud aan uw beveiligingsinstallatie. Met het jaarlijks onderhoud wordt de kans op storingen en nodeloze alarmeringen tot een minimum beperkt. Na deze controle ontvangt u een rapport van de bevindingen.

Wat zijn de werkzaamheden bij een jaarlijks onderhoud?

De punten en werkzaamheden die tijdens een jaarlijks onderhoud aan bod komen, zijn:

  • upgraden nieuwere software, indien deze beschikbaar is,  zodat u altijd een actueel systeem hebt.
  • melders/sensoren worden gereinigd en getest.
  • flitser(s) en sirene(s) worden getest.
  • testen of alle meldingen, die door de diverse melders (inbraak-, overval-, sabotage-, en brandalarm) worden gegenereerd, door de meldkamer worden ontvangen.
  • noodstroom accu’s worden gemeten op capaciteit, zodat u zeker weet dat bij stroomuitval de beveiliging zijn werking niet verliest.
  • het systeem wordt gecontroleerd op lekstromen.
  • het geheugen wordt uitgelezen op systeemfouten.
  • er wordt een back-up gemaakt van de programmering. Op deze manier blijven alle geprogrammeerde gegevens, zoals bijvoorbeeld gebruikerscode(s), behouden.
  • tevens wordt er gekeken of er geen obstakels voor de detectoren zijn geplaatst, zodat het bereik van de melders optimaal blijft.
  • aanpassen van codes en/of instellingen als u dat wenst.
  • voorrang bij storingen maar ook bij aanpassing/uitbreiding van de installatie.
  • altijd recht op service, 24 uur per dag, 7 dagen in de week.

Met bovenstaande controlepunten bent u verzekerd van een optimale conditie van uw alarmeringsinstallatie en beperkt u het risico op nodeloze meldingen.

Informatie

Wilt u meer weten of u wilt een afspraak inplannen voor een jaarlijks onderhoud, neem dan gerust contact op met Vodavi bv, via telefoonnummer 0182 353685 of stuur een mailbericht aan info@vodavi.nl.