Afgelopen periode hebt u in de media wellicht gelezen: KPN geeft aan over te gaan tot uitfaseren ISDN verbindingen. Hierbij upgraden zij de ISDN telefoonaansluitingen naar een toekomstvaste oplossing. Hieronder leest u wat dit voor uw aansluitingen betekenen.
Uitfaseren ISDN verbindingen/dienstverlening
KPN beëindigt de dienstverlening van uw huidige ISDN telefoonaansluitingen met ingang van 1 september 2019. U kunt tot die tijd zonder problemen gebruikmaken van ISDN.
Zakelijk VOIP-bellen toename 30% per jaar
Uit recent onderzoek blijkt dat zakelijke VoIP-telefonie de komende jaren met gemiddeld 30% per jaar groeit. Wat is VoIP en waarom kiezen ondernemers er massaal voor?
Toen in 1984 ISDN op de markt kwam, was dit een grote vooruitgang. Dit eerste digitale netwerk maakte het mogelijk om data digitaal over de telefoonlijn te sturen en om twee telefoongesprekken tegelijkertijd te voeren.
Van analoog naar ISDN
Het grootste voordeel van ISDN versus analoge telefonie was dat op ISDN meerdere telefoonnummers geleverd konden worden. Vooral bedrijven waren daarom geïnteresseerd in ISDN. Met de introductie van ADSL, in 2000 werden datapakketten nog sneller via de traditionele telefoonlijn verzonden.
Van ISDN naar VoIP
Inmiddels is hoge snelheid en digitaal de ‘standaard’ geworden. Televisie kijken, radio luisteren, bestanden versturen, data opslaan, chatten en bellen – dat doen we nu allemaal via het internet. De techniek achter het bellen via internet heet Voice over Internet Protocol, afgekort VoIP. VoIP gebruikt de IP-netwerken voor de transmissie van telefoongesprekken via het internet.
Opmars VoIP
Nu bijna iedereen de beschikking heeft over een krachtige internetverbinding, is de keuze voor VoIP een logische stap. Zeker voor bedrijven. U kunt kiezen om dit geheel uit te besteden en volledig te gaan bellen in de Cloud, maar u kunt ook nog steeds kiezen voor het aanschaffen van een zogenaamde hybride telefooncentrale. De interne gesprekken worden afgehandeld binnen de telefooncentrale en alleen de externe gesprekken worden via het internet afgehandeld. U betaalt dan maandelijks alleen de goedkope belkosten voor de gemaakte externe telefoongesprekken.
Afhankelijk van uw wens, bekijkt Vodavi in goed overleg met u, welke oplossing voor uw bedrijf de beste oplossing is.
Uitfaseren ISDN verbindingen, wat nu?
Neem contact op met Vodavi voor een vrijblijvende afspraak.