Uitfaseren ISDN door KPN

Uitfaseren ISDN verbindingen: Vodavi helpt u verder naar een toekomstgerichte telefonie-oplossing

Ongetwijfeld is het u niet ontgaan: KPN gaat ISDN uitfaseren. De datum waarop KPN de dienstverlening voor ISDN lijnen gaat beëindigen is 1 september 2019. Het klinkt nog ver weg, maar toch gaat de tijd heel snel voorbij.

Vodavi bekijkt en bespreekt samen met u, de huidige telefoniesituatie van uw bedrijf. Aan de hand van de huidige situatie en uw wensen adviseert Vodavi u vrijblijvend over de meest passende telefonieoplossing voor uw bedrijf en werkomgeving. Wilt u een afspraak om samen te bekijken welke stappen ondernomen kunnen worden? Stuur een mailbericht aan Vodavi bv of neem contact met ons op via telefoonnummer 0182 353685.

Wat betekent uitfaseren ISDN verbindingen?

KPN zal met ingang van 1 september 2019 de dienstverlening van uw huidige ISDN telefoonaansluitingen gaan beëindigen. Tot 1 september 2019 kunt u zonder problemen gebruik blijven maken van de huidige ISDN verbindingen. Toch adviseren wij u om nu al wel na te gaan denken over de te nemen stappen:

  • heb ik ISDN lijnen?
  • is mijn bedrijf op dit moment goed telefonisch bereikbaar?
  • wat heb ik nodig voor een toekomstvaste oplossing?
  • kan mijn huidige telefooncentrale de volgende stap aan?

Dit zijn een aantal vragen die u wellicht nu al bezig kunnen houden. Daarnaast wordt u ‘plat’ gebeld door allerlei partijen, die u nu al de ‘stuipen op het lijf’ jagen. Maar is die paniek  al nodig? Vodavi bv vindt van niet. Toch kunt u niet vroeg genoeg zoeken naar de juiste en meest passende oplossing voor uw bedrijf. Het uitfaseren ISDN verbindingen kan onder andere gevolgen hebben voor uw telefoonverkeer, de fax- en frankeermachines. Tevens kan deze uitfasering ook invloed hebben op uw beveiligingsinstallaties en liften. Neem daarom de tijd om de JUISTE beslissing te nemen, u heeft immers nog tijd.

Van ISDN naar VoIP

Inmiddels is hoge snelheid en digitaal de ‘standaard’ geworden. Televisie kijken, radio luisteren, bestanden versturen, data opslaan, chatten en bellen – dat doen we nu allemaal via het internet. De techniek achter het bellen via internet heet Voice over Internet Protocol, afgekort VoIP. VoIP gebruikt de IP-netwerken voor de transmissie van telefoongesprekken via het internet.

Opmars VoIP 

Nu bijna iedereen de beschikking heeft over een krachtige internetverbinding, is de keuze voor VoIP een logische stap. Zeker voor bedrijven. U kunt kiezen om dit geheel uit te besteden en volledig te gaan bellen in de Cloud. Toch kunt u ook nog steeds kiezen voor het aanschaffen van een zogenaamde hybride telefooncentrale. Zo’n hupride telefooncentrale kan u, op termijn, veel geld besparen. De interne gesprekken worden afgehandeld binnen de telefooncentrale terwijl alleen de externe gesprekken worden via het internet afgehandeld. U betaalt vervolgens maandelijks alleen de goedkope belkosten voor de gemaakte externe telefoongesprekken.

Klik hier voor meer informatie over VoIP en de nieuwe manier van telefoneren.